Cookie instellingen

Onze website maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring. Wilt u de website bezoeken en cookies accepteren?
Lees ons privacy beleid.

Je browser is verouderd en geeft deze website niet correct weer. Download een moderne browser en ervaar het internet beter, sneller en veiliger!

LeerZo!

Doelgroep: Kinderen, jongeren (4-18 jaar) en hun gezinnen met sociaal-emotionele en schoolse uitdagingen. 

LeerZo! ondersteunt kinderen en jongeren bij het versterken van hun welzijn, zowel op sociaal-emotioneel vlak als bij schoolse uitdagingen.

De focus ligt op het vergroten van zelfvertrouwen, weerbaarheid en veerkracht, zodat jongeren zich beter ontwikkelen en met meer zelfvertrouwen hun weg vinden. Afgestemd op de behoeften van het kind biedt LeerZo! een combinatie van individuele begeleiding en begeleidingen in groepsverband. Dit kan variëren van ondersteuning bij sociale vaardigheden, faalangst en trauma tot begeleiding bij leerproblemen en motivatie.

Ouders en het systeem rondom om het kind worden actief betrokken in het proces. Zo wordt niet alleen het kind maar ook de omgeving de juiste handvatten geboden om samen te groeien en sterker te worden. LeerZo! hanteert een persoonlijke, betrokken en integrale aanpak voor een stevige basis in de toekomst.

Redenen voor verwijzers om met ons te werken

  1. Individuele begeleiding: Behandeling op maat bij sociaal-emotionele uitdagingen, zoals (faal)angsten, trauma, somberheid, weerbaarheid, laag zelfbeeld en gedragsproblemen. Met aanvullend ouderbegeleidingen en systeemtherapie. En zo nodig aanvullende diagnostiek.
  2. Groepstrainingen: Op maat gemaakte trainingen, zoals mindfulness, weerbaarheid, zelfbeeldversterking, sociale vaardigheden en positieve cognitieve gedragstherapie.
  3. Nauwe samenwerking met scholen: LeerZo! werkt op veel scholen, zodat de behandeling goed kan aansluiten op het onderwijs
  4. Korte en efficiënte behandeltrajecten: Op maat gemaakte behandeltrajecten met als doel om in korte tijd een resultaatgerichte gedragsverandering te weeg te brengen.
  5. Flexibele zorgopties: Begeleiding mogelijk op school, thuis of in de wijk.

Onderscheidende factoren

  • Specialist in sociaal emotionele problemen en op het gebied van leren binnen het onderwijs
  • Sterke focus op samenwerking met onderwijsinstellingen en ouders
  • Gebruik van evidence-based interventies (zoals CGT)
  • Persoonlijke en op maat gemaakte begeleidingstrajecten, zowel individueel als in groepsverband
  • Laagdrempelige en toegankelijke systemische ondersteuning voor ouders en kinderen